Back to Top

#Business ID: 11459

Get Email Alerts Add to Shortlist
View Shortlist

PERUNDINGAN PERKONGSIAN SEWA KEDAI (PPSK)

Business Location: Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia

Asking Price: $ under 100k Revenue: $ under 100k Cash Flow: $ 0 to 100k

Business Summary

Biz Consulting & Sales (KT0280778-V) merupakan sebuah syarikat perundingan yang membangunkan banyak syarikat dan ramai usahawan di Malaysia. Salah satu fungsinya adalah membuat perundingan antara pemilik lot kedai dengan bakal penyewa dan pembeli lot kedai.


Untuk skop ini, 3 pilihan diberikan:

1. Kami sedia membantu pencari lot kedai di seluruh negara mendapat lot kedai yang dikehendaki, secepat mungkin. Kami mempunyai database senarai lot kedai untuk disewa/dijual di pusat-pusat bandar, kawasan perumahan, lokasi strategik dan kawasan tumpuan ramai.

2. Selain itu, kami menggunakan konsep perkongsian sewa lot kedai. Maksudnya, kami membuat tenant matching atau menyatukan dua penyewa (dua syarikat) bagi berkongsi sewa lot kedai yang sama. Sebagai contoh, syarikat kedai jahit boleh berkongsi lot kedai dengan syarikat kedai pakaian. Konsep perkongsian sewa ini sudah pasti menjimatkan bajet dua penyewa tersebut. Hal ini kerana jika harga sewa lot kedai adalah RM2000 manakala dua penyewa berkongsi pembayaran sewa, maka masing-masing cuma membayar RM1000 sahaja. Oleh itu, mereka dapat menyewa di kawasan yang tinggi harga sewanya yang kita sedia maklum ianya di kawasan tumpuan ramai.

3. Pilihan terakhir adalah dengan menyatukan antara penyewa sedia ada dengan bakal penyewa yang masing-masing memerlukan antara satu sama lain. Sebagai contoh syarikat penjual kereta terpakai yang jualan keretanya kurang laris boleh berkongsi ruang kedai dengan pengusaha restoran dengan membuka restoran dalam satu lot kedai tersebut. Dengan proses simbiosis ini, sudah pasti memberikan keuntungan berganda kepada kedua-dua pihak.

Solusinya, khidmat yang kami praktikkan terbukti mampu meringankan beban para usahawan dan syarikat-syarikat yang baru dan sedang berkembang.

Property Details

Property Type:

Lease

Other Business Details

Business Location:

Main Road Facing, Residential Area.

Contact this seller

Already a Member? login

Fields marked with a * are mandatory












CAPTCHA image
*Please enter the 5 digits as they appear in the image on the left.
 Yes I wish to receive the monthly newsletter and other emails directly from SellAnyBusiness.com
 I have read and agree with the Terms & Conditions & Privacy Policy

SellAnyBusiness.com

Copyrights © 2020 All Rights Reserved by SellAnyBusiness.com



BUY OR SELL SAFE

Follow your passion - find and buy the business that fits your dream. Buy it Safely!!